night monimo  vasilakos xristougenna

 

  

ΑΡΘΡΑ
Typography

Μετά τις «χειρουργικές» επεμβάσεις στον ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας από τον απερχόμενο υπουργό Παιδείας, φαίνεται πως ο ακαδημαϊκός κατήφορος δεν έχει τέλος για την πόλη και ευρύτερα για τον νομό μας.

Η Καρδίτσα, συνεχίζει να παρακολουθεί αποσβολωμένη τις εξελίξεις στην ακαδημαϊκή εκπροσώπηση μοιάζοντας ανήμπορη να αντιδράσει ανεξαρτήτως κυβέρνησης.
Οι προχειρότητες του νόμου Γαβρόγλου την προηγούμενη διετία, ο οποίος επιβράβευε Νομούς και πόλεις όχι με ακαδημαϊκά αλλά με κριτήρια κομματικά ή καλύτερα εσωκομματικά, μοιράζοντας τμήματα και σχολές σαν τραπουλόχαρτα, δίνει σήμερα το άλλοθι στην κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας να ξηλώνει ό,τι εκείνος προσπάθησε να «μπαλώσει» μετά τις κατά τόπους αντιδράσεις των πρώτων εξαγγελιών.
Η πρόθεση κατάργησης του προβλεπόμενου Τμήματος Βρεφονηπιοκόμων της Καρδίτσας από τη σημερινή κυβέρνηση πρέπει να μας εκπλήσσει; Η αλήθεια είναι πως όχι. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχει έναν ξεκάθαρο και σαφή προσανατολισμό απέναντι στις δομές του κράτους. Ο προσανατολισμός αυτός δεν είναι άλλος από τις «οριζόντιες» αποκρατικοποιήσεις, αδιαφορώντας για τις όποιες κοινωνικές αρνητικές επιδράσεις προκύπτουν.
Ο κ. Μητσοτάκης δεν διστάζει να «φορά ακόμα και δημόσια τον μανδύα του αρνητή του κοινωνικού κράτους κάθε φορά που του δίνεται η ευκαιρία. Αυτή τη φορά σειρά έχει απλώς σειρά το Δημόσιο Ελληνικό Πανεπιστήμιο που προκαλεί «αλλεργία» στη σημερινή κυβέρνηση. Ποιος είναι όμως ο τρόπος με τον οποίο προσπαθεί να «αποκρατικοποιήσει» βήμα-βάμα σήμερα η Ν.Δ. το ελληνικό Πανεπιστήμιο; Μα προφανέστατα ο Νόμος – Γιαννάκου της προηγούμενης δεκαετίας που έμεινε στο συρτάρι. Τον νόμο αυτό ανέσυρε η κα. Κεραμέως και προσπαθεί με υλικά της δεκαετίας του 2000 να «χτίσει» την Κρατική Ελληνική Εκπαίδευση του μέλλοντος. Η θεσμοθέτηση της βάσης του 10 για την εισαγωγή στα ΑΕΙ σε συνδυασμό με την μείωση των Ιδρυμάτων στη χώρα έχει έναν και μόνο στόχο. Την περαιτέρω υποχρηματοδότηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από το κράτος ( άρα και υποβάθμισής της) αλλά και τη δημιουργία «πελατείας» για τα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια από τους κομμένους της βάσης του 10 και τον μειωμένο αριθμό εισακτέων λόγω της κατάργησης τμημάτων. Δεν είναι λύση στο πρόβλημα η βάση του 10, που είναι ένας απλός «κόφτης» που δεν λύνει κανένα πρόβλημα, απλά απαγορεύει. Τι απαγορεύει; Να σπουδάσει κάποιος σε δημόσιο πανεπιστήμιο, γιατί δεν θεωρείται ικανός. Και θα μπορεί να σπουδάσει σε ένα ιδιωτικό πανεπιστήμιο; Γιατί για το ιδιωτικό πανεπιστήμιο θα θεωρείται ικανός και για το δημόσιο όχι; Θα εφαρμοστεί η βάση του 10 και στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, την ίδρυση των οποίων εξήγγειλε ο κ. Μητσοτάκης; Δεν νομίζω. Η εισαγωγή στα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα εξαρτάται μόνο από τις οικονομικές δυνατότητες των φοιτητών τους. Αν έχουν χρήματα να πληρώνουν τα δίδακτρα θα εισάγονται, αν δεν έχουν χρήματα δεν θα εισάγονται. Δύο μέτρα και δύο σταθμά. Όποια κι αν είναι η στόχευση του Υπουργείου, το ζήτημα της παρεχόμενης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης οφείλει να το εξετάσει αφενός με κριτήρια ακαδημαϊκά και αφετέρου με κριτήρια αποκέντρωσης και ανάπτυξης της πολύπαθης ελληνικής περιφέρειας. Αντί γι αυτό πράττει ακριβώς το αντίθετο.
Οι φορείς του νομού, οι τοπικοί βουλευτές ανεξαρτήτως κομματικής προέλευσης καθώς και η τοπική κοινωνία οφείλουμε να αντιδράσουμε και να αντιπαλέψουμε την οποιαδήποτε αδικία συντελείται σε βάρος της πόλης και του νομού μας. Σήμερα θίγεται το Δημόσιο Πανεπιστήμιο της Καρδίτσας, αύριο μπορεί να το πρόβλημα να βρίσκεται στο Δημόσιο Νοσοκομείο ή σε οποιαδήποτε άλλη κρατική δομή της πόλης μας.

 

Παπαγεωργίου Σωτήρης
Διπλωματούχος Φιλόλογος Α.Π.Θ. Μsc
Yπ. Διδάκτωρ Ελληνικής Φιλολογίας Παν/μίου Ιωαννίνων

e-max.it: your social media marketing partner

  

 

 

giovani teliki

 

 kafes2

 night monimo