vas1vas2

ΑΡΘΡΑ
Typography

Ο απολογισμός των πεπραγμένων της εκάστοτε δημοτικής αρχής, αποτελεί μια θεσμοθετημένη υποχρέωση, που  γινόταν κάθε χρόνο σε ημερομηνία που είχε καθοριστεί, σε πρόσφορο χώρο και με προσκλήσεις σε όλους τους φορείς και με τις απαραίτητες δημοσιεύσεις σε όλα τα ΜΜΕ με στόχο την μεγαλύτερη προσέλευση των πολιτών.

Για άλλη μία φορά, όπως και τα προηγούμενα χρόνια της διοίκησης της, η δημοκρατική αυτή υποχρέωση της δημοτικής αρχής, δεν είχε το προσδοκώμενο αποτέλεσμα. 

Ελάχιστοι πολίτες, σχεδόν κανένας εκπρόσωπος κάποιου επιστημονικού ή συλλογικού φορέα δεν εμφανίστηκε και ελάχιστοι πρόεδροι ή μέλη δημοτικών κοινοτήτων. 

Η στόχευση πάντοτε η ίδια… Να γίνει ένας απολογισμός μόνο ως τυπική διαδικασία εσωτερικής ενημέρωσης και όχι ως ουσιαστική επαφή με τους δημότες και πραγματική λογοδοσία στο κοινό των δημοτών μας για τα μέχρι στιγμής πεπραγμένα. 

Η Δημοτική αρχή παρουσιάζεται ως επιτυχημένη.

Επιτυχημένη όμως λέγεται η Δημοτική Αρχή,  η οποία καταφέρνει να ενώσει όλους τους δημότες, η οποία τους προστατεύει και τους αγκαλιάζει με τον ίδιο τρόπο, που ασκεί τη διοίκηση με βάση τις αρχές της ισότητας και της ισονομίας, που αντιμάχεται διχόνοιες και έριδεςπου στέκεται εμπόδιο πραγματικό σε όποιον επιδιώκει να υιοθετήσει διχαστικές τακτικές για προσωπικό του όφελος.

Επιτυχημένη λέγεται η Δημοτική Αρχή που σέβεται τους δημότες, που φροντίζει για την καθημερινότητά τους,  που δεν ξεχνά ότι όλοι οι άνθρωποι έχουν δικαίωμα σε μια αξιοπρεπή καθημερινότητα.

Επιτυχημένη λέγεται η Δημοτική Αρχή που δεν κοιμίζει τις συνειδήσεις, αλλά δημιουργεί τις κατάλληλες συνθήκες  για την ομαλή ένταξη των νέων στην κοινωνία, τους οποίους ενεργοποιεί και αναζητά τη συμμετοχή τους σε όλες τις δράσεις του Δήμου,  αποδεχόμενη και εφαρμόζοντας τις νέες ιδέες, τις οποίες η νεολαία έρχεται να προτείνει. 

Η δημοτική αρχή, στον έκτο χρόνο της διοίκησης της είχε τον άπλετο χρόνο να ορίσει και τις προτεραιότητες και να κινηθεί μεθοδικά και οργανωμένα. 

Το ότι δεν το έκανε κατά τη γνώμη μας και κυρίως για το ότι είναι αναποτελεσματική και μη παραγωγική, πρέπει να το ανιχνεύσει -αν την ενδιαφέρει- σε αυτήν την ίδια. 

Ούτε στην αντιπολίτευση, ούτε στο προσωπικό του Δήμου!

Αρκετές φορές όταν υπήρχαν αστοχίες και καθυστερήσεις σε έργα υποδομής η δημοτική αρχή είτε απέδιδε ευθύνες στους υπηρεσιακούς υπαλλήλους (έστω και εμμέσως) είτε σε προηγούμενη δημοτική αρχή. Βέβαια, σε αντίθετες περιπτώσεις θετικών αποτελεσμάτων η διοίκηση καρπώνονταν το πολιτικό όφελος.

Σήμερα βρισκόμαστε εδώ προκειμένου να αξιολογήσουμε τον απολογισμό των πεπραγμένων της δημοτικής αρχής — όχι όμως με πολιτική ιδιοτέλεια, αλλά με κριτική ευθύνη και πρόθεση να βελτιώσουμε τον τόπο μας.

Η αντιπολίτευση δεν είναι εδώ για να χειροκροτεί, αλλά για να ελέγχει — και αυτό πράττουμε χωρίς υστεροβουλία και προσπαθούμε συνεχώς να αναδείξουμε όσα δεν έγιναν ή έγιναν με λάθος τρόπο, αλλά και τι μπορούμε να απαιτήσουμε από εδώ και πέρα.

Στη συνέχεια θα προσπαθήσω συνοπτικά να σταχυολογήσω μερικά συμπεράσματα από τις εισηγήσεις των αρμόδιων Αντιδημάρχων

Τι παρατηρούμε λοιπόν ....

1. Μία έλλειψη συνολικότερου οράματος και στρατηγικού σχεδίου

  • Ο απολογισμός δείχνει μια συλλογή αποσπασματικών δράσεων — όπως οι επισκευές δρόμων και πεζοδρομίων κτλ — χωρίς να υπάρχει έναςολοκληρωμένος σχεδιασμόςπου να ενώνει τις ανάγκες όλων των περιοχών του Δήμου και τις κοινότητες.
  • Η δημοτική αρχή μιλά συχνά για «άμεσες ανάγκες», αλλά δεν θέτει προτεραιότητες — ποια χωριά ή περιοχές-γειτονιές θα εξυπηρετηθούν πρώτα και γιατί;
  • Δεν υπάρχει ορατό πλάνο μακροπρόθεσμης ανάπτυξης της Καρδίτσας ως πόλου έλξης — για παράδειγμα δεν φαίνεται ότι έχει αναπτυχθεί ξεκάθαρη πρόταση προσέλκυσης επισκεπτών, καινοτομίας ή αξιοποίησης του φυσικού περιβάλλοντος.
  • Δεν θα μπορούσα να μην αναφερθώ σε έργα που η διαβούλευση τις περισσότερες φορές απουσιάζει ή είναι προσχηματική.
  • Σε αυτό το σημείο θα ήθελα επιπλέον να αναφερθώ στα έργα όπως το Παυσίλυπο και η απώλεια χρηματοδότησης 8 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, όπως και τις μελέτες που αφορούν το στρατόπεδο λουμάκη, η ανάπλαση της πλατείας δικαστηρίων και των πεζοδρόμων Σμύρνης και Χατζημήτρου με την κοπή δέντρων όπου υπάρχουν πολλές αντιδράσεις.

2. Αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών — καθυστερήσεις και ελλείψεις

  • Η Καρδίτσα και οι γύρω περιοχές υπέστησαν σοβαρές ζημιές από τον «Ιανό» και τον Ντάνιελ,
  • Παρά τις εξαγγελίες, πολλά χωριά παραμένουν απομονωμένα, με πολλά προβλήματα στο οδικό δίκτυο και πολλές οι υποδομές αποκαθίστανται με υπερβολική καθυστέρηση.
  • Θα ήταν παράλειψη μου όμως να μην αναφερθώ στην πολύ μεγάλη χρηματότηση που έλαβε ο δήμος Καρδίτσας λόγω Θεομηνιών.
  • Η σημερινή δηλαδή δημοτική αρχή είχε και έχει μία πολύ μεγάλη ευκαιρία αξιοποίησης οικονομικών πόρων που οι προηγούμενες διοικήσεις δεν είχαν.

3. Οικονομική διαχείριση, απορροφήσεις και διαφάνεια

  • Το τεχνικό πρόγραμμα και ο προυπολογισμός του Δήμου που έρχεται προς ψήφιση κάθε χρόνο, δεν αποτυπώνει με σαφήνεια τις προτεραιότητες και με ποια κριτήρια διανεμονται οι πόροι παρά αποτελεί μια διαδικαστική διαδικασία.
  • Δεν παρουσιάζεται αναλυτικά ο προϋπολογισμός απολογισμού (κόστος, εκτέλεση) για κάθε δράση — πράγμα που καθιστά δύσκολη την αξιολόγηση της αποδοτικότητας.
  • έργα της ΣΑΤΑ παράπονα στις δημοτικές κοινότητες

4. Ανισοκατανομή παρεμβάσεων — αστική έναντι υπαίθρου

  • Παρατηρείται ότι οι παρεμβάσεις εστιάζονται κυρίως στις «φιλικές προς την πόλη» περιοχές, ενώ τα χωριά και οι απομακρυσμένες κοινότητες υπολείπονται.
  • Για παράδειγμα, οι αγροτικές οδοποιίες, που είναι ζωτικής σημασίας για τους παραγωγούς, δεν λαμβάνουν επαρκή προτεραιότητα — κι αυτό παρά τις ανάγκες που έχουν πολλαπλασιαστεί μετά τις καταστροφές.

5. Κοινωνική πολιτική και στήριξη ευπαθών ομάδων

  • Σε περιόδους υψηλής ακρίβειας και οικονομικής κρίσης, είναι απαραίτητο ο Δήμος να ενισχύει κοινωνικά προγράμματα — όμως δεν φαίνεται ότι η δημοτική αρχή ανέλαβεπρωτοβουλίες πέραν του αυτονόητου
  • Μέσα σε όλα προχώρησε και στην άδικη αύξηση δημοτικών τελών.
  • Τέλος σε ότι αφορά την συμμετοχή των πολιτών, οι διαβουλεύσεις σε τοπικό επίπεδο και η αξιοποίηση εθελοντών φαίνεται να υστερούν.

6. Διεκδικήσεις — Τι πρέπει να απαιτήσουμε

Μερικές από τις προτάεις μας, ως αντιπολίτευση:

  1. Ετοιμασία ενός ολοκληρωμένου σχεδίου αντιμετώπισης καταστροφών σε συνεργασία με την περιφέρεια και την πολιτεία: χάρτες κινδύνου, ιεράρχηση περιοχών, μελέτες, δεσμεύσεις χρονοδιαγράμματος.
  2. Δημοσιοποίηση πλήρους απολογισμού ανά έργο/δράση: πόσα κόστισε, ποιος είναι ο υπεύθυνος, αν ολοκληρώθηκε ή όχι. χρονοδιαγράμματα
  3. Συμμετοχικά τοπικά συμβούλιασε κάθε δημοτική κοινότητα — να ενημερώνονται οι δημότες για προτεραιότητες και να μπορούν να καταθέτουν προτάσεις.
  4. Ισοκατανομή πόρων: εξασφάλιση ότι τα χωριά δεν θα υστερούν — με ιδιαίτερη πρόβλεψη για τις πλέον πληγείσες περιοχές.
  5. Δημιουργία παρατηρητηρίου διαφάνειαςμε ψηφιακή πλατφόρμα όπου οι πολίτες θα βλέπουν τις δημοπρασίες, τα έργα, την εξέλιξη εκτέλεσης.
  6. Ένταση διεκδίκησης από την Περιφέρεια και το Κεντρικό κράτος— να μην αφήσουμε τον Δήμο μόνο να «στεγνώνει» τις πληγές του χωρίς στήριξη.

Κλείνοντας, η αντιπολίτευση δεν επιδιώκει τη συγκρουσιακή διάσταση, αλλά να βελτιώσει το αποτέλεσμα της διοίκησης προς όφελος όλων των δημοτών. Δηλώνουμε ότι θα στηρίξουμε κάθε δράση που υπηρετεί την κοινή ωφέλεια, αλλά θα συνεχίσουμε να επισημαίνουμε τα λάθη και να απαιτούμε υπευθυνότητα, διαφάνεια και αποτελεσματικότητα.

e-max.it: your social media marketing partner

 

 

 vas3

 

 

  

   

 

 

 

 

!-- Go to www.addthis.com/dashboard to customize your tools -->